fredag 30 oktober 2015

Top 5 - 1 av 5 - Biblioteket i Kamusinde

Nu har det snart gått två veckor sedan vi SV-iter kom hem från vår studieresa i Kenya; tänk vad fort tiden ändå går!

Jag började fundera över vilka händelser som gjort störst avtryck på mig - så nu kommer jag att presentera "Top 5 Kenya 2015" - ingen inbördes rangordning.

1. Biblioteket i Kamusinde
Det första jag kommer att tänka på, det är ändå invigningen av Biblioteket i byn Kamusinde i området Bungoma



- huvudanledningen till varför vi reste just nu.

Jag är så stolt över att en massa människor i nära anslutning till Studieförbundet Vuxenskolan samlat pengar så att detta vackra hus har kunnat byggas - ett hus som nu kommer att vara en riktig mötesplats för bildning, studier och kultur. - Fantastiskt!

Inga-Britt, eldsjälarnas eldsjäl, klipper Bandet vid invigningen.


Ing-Marie visar några av de nyinköpta böckerna.

Martin och Inga-Britt med texten som ska pryda Huset.

Några av byinvånarna vid invigningen.
Anna, regionordförande SV Västra Götaland, efter invigningstalet.
Stefan med Marion i knäet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar